Veelgestelde vragen

Waar is jullie winkel gelegen?
WAW Collectibles heeft geen fysieke winkel en daardoor kunnen wij flink besparen op onze vaste kosten. Door ons enkel te richten op de online markt en de verkoop op gespecialiseerde vakbeurzen kunnen wij al onze items betaalbaar houden voor ieders budget. Afhalen van items ter plaatse is wel mogelijk na afspraak en het in acht nemen van de momenteel geldende Covid-19 maatregelen.


Zijn al jullie items nieuw?

Alle onze items zijn nieuw en in mooie verzamelstaat tenzij anders aangegeven in de objectbeschrijving. Zijn er toch enkele kleine gebreken dan vermelden wij deze uiteraard bij de objectbeschrijving. Kleinere gebreken komen vooral voor bij de oudere action figure reeksen van 10 jaar of ouder. Heeft U toch nog twijfels, neem dan gerust contact met ons op. Ook items met minieme beschadigingen bieden wij maar zelden aan daar wij deze in 98% van de gevallen retour sturen naar onze leverancier ter vervanging. Onze focus ligt op kwaliteit, niet kwantiteit. Ons motto is dan ook by collectors for collectors!


Komen de items steeds overeen met de gebruikte afbeeldingen?
 
Uiteraard! Alle foto's die wij gebruiken zijn door ons zelf gemaakt of aangeleverd door onze leveranciers. U wil graag meer gedetailleerde foto's ontvangen? Dat kan, aarzel niet om deze te vragen! Je koopt bij ons dus volgens het principe 'Wat je ziet is wat je krijgt' ! 


Ik wil bepaalde items niet mislopen maar ik heb momenteel onvoldoende budget, wat kan ik doen?

Geen paniek, wij zijn zelf verzamelaars en komen ook graag andere verzamelaars/klanten tegemoet. Voor bestellingen met grotere bedragen waarvan de voorziene leveringsdatum nog enkele maanden in de toekomst liggen voorzien wij een gespreid betalingsplan. Dit betalingsplan dient op voorhand overeengekomen te worden tussen de verkoper (WAW Collectibles) en de klant.

Een concreet voorbeeld. U plaats in januari een bestelling voor 400€ voor items (pre-orders) waarvan de voorziene leverdatums in mei liggen. De betaling zou in dit geval gespreid kunnen worden over bv. 4 maand namelijk januari, februari, maart en april. Op deze manier heeft U tegen mei het volledige bedrag betaald en loopt U ook geen items mis. De bestelde items worden ook enkel effectief geleverd als het betalingsplan volledig is voldaan.

Het aantal tussentijdse ontvangen betalingen door de klant geven we ook duidelijk aan in de bestelling zelf. Neem gerust contact met ons op met een voorstel en dan bekijken we samen wat mogelijk is. Aan ons gespreid betalingsplan zijn geen extra kosten verbonden en er worden ook geen intresten aangerekend.

Hou er wel rekening mocht je je alsnog bedenken en het vooropgestelde betalingsplan niet volledig zou uitvoeren wij 15% van het totaal bedrag in rekening zullen brengen als compensatie daar wij deze items ook zelf dienen te reserveren bij onze leveranciers en wij ook bij hen een annulatie vergoeding dienen te betalen.

Een eventuele andere mogelijkheid is het betalen van een reservatiekost. Op deze manier kan je de items reserveren en betaal je het restant zodra de items op voorraad zijn. De reservatiekost trekken we natuurlijk af van het totaalbedrag en U betaald gewoon het restant eventueel vermeerderd met verzendkosten.


Ik zoek een bepaalde figuur, kunnen jullie mij helpen?

Het is uiteraard voor ons onmogelijk om alle figuren of items steeds op stock te hebben. Bent U als klant op zoek naar een specifiek figuur dan helpen wij U graag verder met uw zoektocht. Hou hierbij wel rekening met het feit dat deze zoektocht wel wat tijd in beslag kan nemen en er geen garantie op succes is. Wij hebben al meerdere klanten kunnen helpen op deze manier maar het is helaas niet mogelijk om iedereen te helpen.


Aan wie verkopen jullie?

Wij verkopen exclusief aan particulieren (B2C) en dus geen verkoop en/of diensten aan andere handelaars of zelfstandigen (B2B).


Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Wij aanvaarden de volgende betalingsmethoden;
  • Bancontact / Mister Cash   
  • Maestro  
  • Bankoverschrijving  
  • Paypal 
  • Sofort Banking
  • Ideal
Alle bestellingen dienen op voorhand betaald te worden via één van de bovenvermelde mogelijkheden.

Let op: bij betaling via Paypal, Maestro, Sofort Banking, Bancontact/Mister Cash en Ideal zal er een extra toeslag aangerekend worden.


Hoeveel verzendingskosten moet ik betalen? 

Voor de verzending van pakjes maken wij gebruik van verschillende leveringsdiensten. . Onze logistieke partners zijn Bpost, DPD en Mondial Relay.

Alle verzendkosten worden automatisch berekend in functie van het totaalgewicht van de uitgekozen items. Als klant kies je uiteindelijk zelf welke verzendmethode je wenst te gebruiken en of je al dan niet kiest voor een 'verzekerde verzending'. 

Alle beschikbare verzendmethodes worden automatisch zichtbaar in je winkelwagen zodra je een item hebt toegevoegd.


Moet ik extra betalen voor verpakkingsmaterialen?

Neen. Als bedrijf zijn wij ons bewust van onze ecologische voetafdruk en proberen wij deze zo beperkt mogelijk te houden. Daarom maken wij graag gebruik van gerecycleerde materialen zoals doosjes en andere verpakkingsmaterialen die via onze eigen leveringen binnenkomen. Bij ons dus geen opzichtige blitse verpakkingen maar wel stevige en degelijke gerecycleerde materialen. Dit is bovendien niet alleen goed voor het milieu maar vooral voor uw portemonnee.


Verzenden jullie ook binnen Europa?

Wij richten ons vooral op de Belgische markt maar verzending naar het buitenland is mogelijk mits verdere afspraak. 

Momenteel verzenden wij naar de volgende landen;
  • België
  • Nederland
  • Oostenrijk
  • Denemarken
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Ierland
  • Italië
  • Luxemburg
  • Polen
  • Portugal
  • Spanje
  • Zweden
  • Verenigd Koninkrijk (niet meer mogelijk door Brexit)
Staat uw land niet in de lijst neem dan contact met ons op wat betreft de verzendingskosten vooraleer U een bestelling wenst te plaatsen.


Mijn bestelling is verzonden, kan ik deze online volgen?

Van zodra je bestelling is klaargemaakt en verzonden ontvang je van de door jou uitgekozen transporteur een tracking nummer. Op die manier kan je online je pakje verder opvolgen en heb je een indicatie van wanneer het ongeveer geleverd zal worden. Je doet er ook goed aan om regelmatig je 'SPAM FOLDER' te controleren op eventuele emails van DPD en/of Bpost daar deze wel al eens terecht durven komen in de 'SPAM FOLDER'.
 

Hoe lang duurt voor ik mijn bestelling zal ontvangen?

De gemiddelde levertijd binnen voor pakjes binnen België is 3 tot 6 werkdagen. Hou er wel rekening mee dat er in het weekend geen leveringen plaatsvinden. Heb je je bestelling geplaatst op donderdag en/of vrijdag? Dan zal je je pakje ten vroegste dus op maandag of dinsdag ontvangen.

Webshop gemaakt met EasyWebshop